Ian McEwan spáchal V orechovej škrupinke veľký tresk. Rozohral niekoľkodňovú vražednú hru o klasickom manželskom trojuholníku, obohatenom o netradičného, bezmocného poslucháča – plod mužského pohlavia dva týždne pred narodením. Jeho matka Trudy počúva podcasty a pije vyberané vína, vďaka ktorým má jej nenarodené dieťa výborný prehľad a v stiesnených priestoroch matkinho lona i čas o všetkom premýšľať a filozofovať (občas i pod vplyvom). Otec dieťaťa, idealistický básnik John, sa nechá Trudy vysťahovať z vlastného domu, zanedbaného gregoriánskeho sídla na vychytenej ulici, netušiac, že za ňou chodí jeho povrchný brat Claude, ktorý chce nehnuteľnosť výhodne speňažiť. Východiskom z trojuholníka je klasicky radikálne riešenie ‐ vražda, ktorá má vyzerať ako samovražda. Ale trojuholník má ešte jedného netušeného aktéra – rozprávača celého príbehu – v prednom rade trápne usadeného hore nohami, ktorý lavíruje medzí láskou a nenávisťou k svojej mame a pocitom, že nemôže pohnúť ani prstom.  Alebo môže?

 Knihu odporúča

Mgr. Eva Chmelárová