Marisha Pessl (1977) vo svojej knihe ponúka špecifickú atmosféru temných filmov  zručne namiešanú z ingrediencií typických pre thriller, krimi i horor, okorenenú temnou mágiou a strachom.  Kniha po krátkom prológu začína 18 screenshotmi webových stránok, ktoré sa venujú údajnej samovražde  24 ročnej talentovanej mladej ženy. Cez nasledovné screenshoty sa dostávame k otcovi dievčaťa, kultovému režisérovi Stanislasovi Cordobovi, opradenému aurou geniality, tajomna,  strachu a rodinných tragédií. Základným kameňom jeho filmov je zlo, bolesť a strach docielené cestou maximálnej vierohodnosti .  Filmy sa natáčajú na izolovanom  súkromnom pozemku, filmový štáb je viazaný prísnou mlčanlivosťou a filmy sa premietajú výhradne ilegálne.  Filmy pôsobia dojmom, že utrpenie, strach, bolesť i smrť  nie sú hrané. Všetky tieto “vygúglené“  úvodné informácie poskytujú viac znepokojivých otázok ako odpovedí, čo je veľkou výzvou pre investigatívneho žurnalistu Scotta  McGratha, ktorý pred rokmi kvôli režisérovi prišiel o rodinu i miesto žurnalistu v prestížnych novinách.  Keď  sa od svojho informátora dozvie, že “Cordoba niečo robí deťom“  – nič ho už nemôže zastaviť.  Celý príbeh je priebežne  dopĺňaný screenshotmi, kópiami lekárskych správ,  fotografiami, novinovými výstrižkami, ktoré sú prostredníctvom mobilnej aplikácie obohatené aj o interaktívny obsah. Tieto prvky umocňujú dojem reality a udržiavajú (ne)príjemné napätie až do konca.

Nočný film je v poradí druhou knihou autorky, v súčasnosti vydal Slovart jej debut Vybrané okruhy z mechaniky pohrôm, o ktorej predpokladám, že bude tiež čitateľským zážitkom.

Knihu odporúča

Mgr. Eva Chmelárová