Marisha Pessl (1977) vo svojej knihe ponúka špecifickú atmosféru temných filmov zručne namiešanú z ingrediencií typických pre thriller, krimi i horor, okorenenú temnou mágiou a strachom. Kniha po krátkom prológu začína 18 screenshotmi webových stránok, ktoré sa venujú údajnej samovražde 24 ročnej talentovanej mladej ženy. Cez nasledovné screenshoty sa dostávame k otcovi dievčaťa, kultovému režisérovi Stanislasovi Cordobovi, opradenému aurou geniality, tajomna, strachu a rodinných tragédií. Základným kameňom jeho filmov je zlo, bolesť a strach docielené cestou maximálnej vierohodnosti . Filmy sa natáčajú na izolovanom súkromnom pozemku, filmový štáb je viazaný prísnou mlčanlivosťou a filmy sa premietajú výhradne ilegálne. Filmy pôsobia dojmom, že utrpenie, strach, bolesť i smrť nie sú hrané. Všetky tieto “vygúglené“ úvodné informácie poskytujú viac znepokojivých otázok ako odpovedí, čo je veľkou výzvou pre investigatívneho žurnalistu Scotta McGratha, ktorý pred rokmi kvôli režisérovi prišiel o rodinu i miesto žurnalistu v prestížnych novinách. Keď sa od svojho informátora dozvie, že “Cordoba niečo robí deťom“ – nič ho už nemôže zastaviť. Celý príbeh je priebežne dopĺňaný screenshotmi, kópiami lekárskych správ, fotografiami, novinovými výstrižkami, ktoré sú prostredníctvom mobilnej aplikácie obohatené aj o interaktívny obsah. Tieto prvky umocňujú dojem reality a udržiavajú (ne)príjemné napätie až do konca.
Nočný film je v poradí druhou knihou autorky, v súčasnosti vydal Slovart jej debut Vybrané okruhy z mechaniky pohrôm, o ktorej predpokladám, že bude tiež čitateľským zážitkom.
Knihu odporúča
Mgr. Eva Chmelárová