Informácie sa stávajú životne dôležitými a neustále sa zvyšuje aj potreba ich správneho porozumenia, spracovania a prenosu. Aktuálnosť tohto trendu umocňuje tiež doba, poznačená vysokou mierou požiadaviek na samoštúdium, celoživotné vzdelávanie a kritické vyhodnocovanie informácií.
Problematike vzdelávania v oblasti spracovania informácií je venovaná publikácia Informačná gramotnosť a informačné vzdelávanie, ktorá nadväzuje na bohatú tradíciu snáh o propagáciu informačného vzdelávania na Slovensku. Určená je knihovníkom, informačným profesionálom, pedagógom, vysokoškolským študentom, no aj každému záujemcovi o problematiku informačnej gramotnosti a vzdelávania v danej oblasti.
Kniha stručne charakterizuje informačné prostredie, v ktorom dochádza k interakciám medzi človekom, informáciami samotnými a nástrojmi informačnej infraštruktúry. Ďalšie kapitoly sa zameriavajú na teoretické definovanie informačnej gramotnosti počnúc jeho definíciami, atribútmi, komparáciou s konceptami príbuzných gramotností, až po jeho analýzu z hľadiska informačného správania sa človeka a z hľadiska psychologickej štruktúry osobnosti. Publikácia tiež opisuje modely informačnej gramotnosti, ktoré sú základom štandardov informačnej gramotnosti a informačného vzdelávania. Záverečná časť publikácie definuje informačné vzdelávanie, jeho prístupy, metódy, formy, zásady i požiadavky na kompetencie knihovníkov a pedagógov.
Publikácia predstavuje modernú teoreticko-metodickú základňu problematiky informačnej gramotnosti a informačného vzdelávania.
Publikácia je voľne dostupná na tomto linku: http://www.spgk.sk/?informacne-vzdelavanie